Kabooom

Some say we were blunted when we wrote this, 'cause we were far from reality. Tar ni vilken låt det kommer ifrån?







Skickade meddelande till Robert vid femtiden imorse för att jävlas, men det verkar inte riktigt fått någon slagkraft. Hmpf.

Tänkte vara sjukt produktiv idag, men jag fastnade i en massiv matkoma vid frukosten och nu har klockan blivit 10 och jag har inte kommit ur morgonrocken än. Hade en störd dröm inatt också som jag försökt drömtolka mig själv lite med.

Scenariot är så här.. vi sitter några stycken och tittar på en film. Det är nästan alltid så här i mina drömmar, först betraktar jag och sen är jag med i själva filmen.

Filmen utspelade sig hur som helst på och runt en stor båt. Allt tal var i rebusar och koder. Berättaren pratade om järngrus (troligen något från Järngräs som jag läser nu), det betydde iaf havsbotten efter det att båten, som var ett Silja Line-fartyg var förstörd och nermalt ute på havet. Här hände en massa saker som jag hann glömma bort innan jag öppnade ögonen.

Några ur besättningen och några passagerare ombord gjorde lite lekar och en tjej var under vattnet väldigt länge vid en av dom här lekarna. Alla hade olika teorier om hur hon lyckats med det här. Nu började det hände en hel rad konstiga saker och folk dog och försvann lite hit och dit.

Nät de flesta dött eller försvunnit sprang hon iväg till en toalett. På det här fartyget kunde man fälla fram hela toalettstolen med en spak på baksidan av toan. Det gjorde tjejen och nedanför fanns ett brett avlopp. Hon hoppade ner och simmade tills det tog stopp, det blev uppenbart att hon andades med gälar. Det gjorde det vid nästa toalett. Med röntgensyn kunde hon se att den stod ute i en skogsdunge och att två män var i närheten. När de var någorlunda utom synhåll sparkade hon sönder toaletten inifrån.

Nu bytte perspektivet så man såg från hennes synvinkel. Nu såg man de två männen vända tillbaka från varsitt håll efter att ha hört hennes sparkande.

Hon försökte se ut som något för att vilseleda, men det gick inget vidare. De två männen började jaga henne. Båda trodde att hon var någotslags messias. Dom kunde inte bestämma sig för om hon var för fantastisk för att finnas och borde dödas eller om de själva borde bli martyrer för hennes skull och dö för varandras synder. Dom jagade henne med kniv, och när de var tillräckligt nära för att hugga blev de omvända och stack taggtråd i sig själva och spikade fast sig i marken. Sen höll det på sådär ett tag fram och tillbaka tills båda sprang iväg.

I slutscenen hoppar flickan i vattnet från båten och hela fartyget sprängs bakom henne. Berättarrösten sa att metallsand och järngrus sprider tystnad över havet.

Kommentarer
Postat av: Mulle

Hahaha... Jag gillar att dina drömmar är typ manus bestämda, mina är mer ologiska och utan sammanhängande story...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback