Nördig prosa om en död snubbe

Lyckades sumpa ett förtroende igår, men det känns rätt meningslöst att dividera om här så dagens inlägg får handla om en musikupptäckt istället.

Hade en period förrut när jag var helt såld på Weezers "Buddy Holly". Rockabilly brukar jag ha ett litet hum om i alla fall, men den här killen hade jag missat helt. Tänkte mest att det handlade om någon gammal filmstjärna fortsatte med bestatthet av någon annan låt. Så nu efter eftermiddagskaffet på balkongen började jag lyssna på Don Mcleans "American Pie". Fastnade direkt och var tvungen att sitta och klura på texten. Gick in på Allmusic.com som en riktig namedroppernörd alltid gör vid såna här tillfällen. Läste att texten handlar om Buddy Holly och klurade på vem fasen den här snubben egentligen är och vad han gör som ett svart hål i mina nördiga kunskaper? Kollade igenom mp3listan och märkte att jag hade lite låtar. Fortsatte läsa olika artiklar och killen är ju helt jäkla genial. Om inte annat är ju de där bågarna tillsammans med hans "Peggy Sue" en klockren kombination för en nörd som vill ta sig in i kvinnojagarnas simpla släkte på 50-talet.
image93

Har suttit i en och en halv timme idag också och ritat ett gränssnitt i photoshop. Det är alltid lite störande när man suttit och ritat och grejat så där länge och ser ett så enkelt resultat, klart blev det iaf så det ska fan firas med en karelsk pirog!




Sommar. Idag har vi grym sommarkänsla förresten. Solen har tittat fram ett tag och när jag satt och tog eftermiddagskaffet på balkongen och pratade med Mynge i telefon var det 10 grader i skuggan och 15 i solen. Det ni! Rena tropikerna ska jag säga ;)

Kommentarer
Postat av: Mynge

Per Gessle har ju oxå gjort en låt om Buddy Holly. "Ska vi älska så ska vi älska till buddy holly a-ha" När jag hörde den för första gången tänkte jag: det måste ju vara jävligt bra musik. så sätter man på peggy sue... asså ska man knulla till den låten får man vara jävligt snabb.. p-p-p-peggy sue p-p-p-peggy sue o i love her peggy sue. peggy m-y-y-y peggy suuuue. Och en jävla trumvirvel i 220 BPM. Nä per gessle får fan skärpa sig. Och varför ska han ha en frilla så att han ser ut som att han heter Gun-Britt, bor i Teckomatorp och röker gula blend!!!??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback