Gratis piroger och 12 laxar...

Oj, vilka grejjer som händer i mitt liv! Fick lönen och CSN:et i Fredags, och lite otippat hade någon satt in 12 000.- åt mig och kallat det reseförskott. Ringde mor och frågade om hon satt in pengar åt mig och att det blivit fel men hon var helt ovetande. Ringde då till banken för att se vem som betalat ut pengarna, dom hade inte heller nån aning om vem som betalat ut det... Score tänke jag och planerade att köpa en ny digitalkamera på fredag om ingen ringt och sagt att pengarna var deras. Det är ju skönt att när väl någon sätter in pengar fel att dom inte blygar dit någon hundring utan smäller in en rejäl summa!

Vaknade imorses och packade mig till jobbet när jag kom på att jag glömt att koka matlåda, jaja tänkte jag, det brukar lösa sig! Kommer till jobber och det första jag får förklarat för mig är att det finns kycklingspett, piroger och pastasallad i kylen som blitt över sen något jippo! SCORE!

Dagen fortskred sedan med att jag saboterade en massa saker för teknikern och så gjorde jag små ledtrådar på rim så att hon hade något att göra hela tiden. Fick dock tillbaka en likadan ledtråd efter lunch, men skillnaden var att ledtrådarna som hon gav mig ledde till en bit Prinsesstårta... S-C-O-R-E! Jobbet fick dock ett traumatiskt slut, jag fick reda på att det var teknikenshus som betalat ut dom 12 000.-... Så imorgon ska jag förhandla med den löneansvarige... För att dom ska få tillbaka pengarna så ska jag antingen ha kameran eller att jag får resan till Washington som pengarna skulle gått till... Jag backar inte en meter!

Så nu sitter jag svettig och go efter ett longboardpass med Elias och lite plugg-gott i form av en klase bananer, annanasjuice och nyponsoppa! Dags att gräva ner sig i den härliga människokroppen!
// R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback