Morgondrägg i lill-Stockholm

Rob ringde imorse och informerade om att det var nödläge och krav på snabb handling. Asta Kask kör på Kulturens Hus här i Luleå ikväll och vi hade inga biljetter. Jag gjorde min plikt och drog ner till Carlings på stan och tillhörde för en stund den vilsna, ytterst lilla, skaran av avdankade punkare på Carlings. Fick mina tre plåtar och gick tillbaka till bussen. Det var 20min till nästa tur upp till Porsön så jag tänkte att jag lika braq kunde strosa runt lite på Hardwear. Med min longboard under armen och Ijin-jeans tänkte jag att jag skulle kunna passa in där trotts morgonfrisyren och en sliten uppenbarelse, det gjorde jag inte. Det var fullt av bling bling fjortisar med femtonhundrakronors zip hoods och baseball-kepsar. Jag gick runt och kollade på rean ett tag iaf och det brände i plånkan när jag kände på volcoms kavajer på 50%. Lyckades hålla mig iaf med tanken på att de pengarna kan gå till en slalombräda i sommar istället.

Nu sitter jag hemma och äter sjukt grym mat, det är la bara att invänta hävandet av punkisar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback