Mjuk röst i morgonsolen

En viss flickvän fixade ett lite mindre antal sovtimmar än tänkt, men det är ju svårt att känna nått agg mot en sån glad röddtott. Det är lite vårkänslor här i Luleå trotts allt. Värmen i solen är väl ungefär densamma som i skuggan i hufvudstaden men det är inte nådigt soligt och fåglarna kvittrar som aldrig förr.

Ska snart dra mig iväg till universitet på min första människa-maskin-system klass. Psykologi känns ju bra mycket mer hett än naturvetenskapliga kurserna. Kan någon fixa in mig på SU så småningom så har jag rätt bra koll på framtiden igen.

Nästa vecka är det Dundret och Gällivare som gäller och det känns som att det ändå kanske får bli avslutningen på den här säsongen. Har inte fått i närheten av planerad tid i backen, men longboard har hånflinat lite för mycket åt mig från sin plats på väggen för att jag inte ska längta till sommaren. Torra sopade gator, det var nog här jag träffade äkta kärlek första gången. Pressa en sväng och gräppa gumballsen i asfalten. Sweeet.

Nu får du väl fanimej vara hemma snart Rob. Så kul kan det väl ändå inte vara att sitta i snögrottor och rusa runt på nostalgitrippar från lumpen ;P

Det är två sjuka mänader kvar, men det känns bra. Jag trivs med att ha mål, kniven mot strupen och något som driver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback