Gumballs får tugga asfalt

Mina tidigare nytvättade DC-skor är inte alls rena längre och jag kunde inte vart gladare. Nu ser ni alla fjollträskare är våren kommen till Luleå också. Gick hem efter min enda lektion idag och fick syn på torr, nysopad asfalt. För en sån som jag är det här ungefär som för en tuggummituggande tonårstjej på Östermalm att hitta en flygbiljett till svenskveckan på Nikki beach mitt på gatan.

Sprang hem och grabbade tag i longboarden, sprang ut på gatan och använde varenda torr fläck jag kunde hitta. Några bilar misstyckte lite och fattade kanske inte riktigt min barnsliga förtjusning i att ta upp deras vägbana med en lång planka så här nu knappt innan snön börjat smälta.

Nu är min vår invigd snart. Ett bad med våtdräkten och en grillfest ute så är det klart.

/Elias

image53
image54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback