Grus i ögonen och Porsöskolan bortskämda ungar

Drog mig iväg till gymmet på den här fria dagen för att i alla fall få något vettigt gjort. Har konstaterat att det tar en helvetisk tid att komma iväg på morgonen när man inte har någon tid att passa. När jag jobbade tog det sällan över en halvtimme från att man vaknade till att nycklarna vred om ytterdörren. Oandra sidan tjänar man inte mycket deg som student heller.

Två konstateranden om lågstadieskolan här på Porsön

1. Snön har smält tillräckligt för att man inte ska mötas av ett lemmeltåg av irriterande skickligt tränade längskidåkare i knatteformat.

2. Hur sjutton har ungarna råd med dirt bikes? Tre Kona-cyklar för lätt över 10000 styck stod uppradade utanför skolan när jag gick förbi. Det blir en hel massa veckopengar.... ok, lite avis är jag kanske

Kommentarer
Postat av: Markus

Dem är en del av en utbredd men dold brottsliga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback