Kåbdalis by day...

Vaknade imorses av att Elias ringer. En snabb koll på klockan skvallrar om att det är 5 minuter kvar tills jag ska va hemma hos honom, känslan av att det var dags att gå upp var överväldigande... 20 minuter senare bankar jag på Elias dörr och med bilen packad med skidor och min topmorderna skidutrustning i vaxad smärting satt som ett smäck!

Vi åker vidare och plockar upp två till som ska följa med på den lilla roadtrippen. Det snöar och är ca 10 minus! GEDIGET! Packar in alla brädor å ryggor i bilen och ger oss av. Resan dit är inte speciellt dramatiskt men desto längre. 13 mil tog säkert 2-2.5h! Kan nämna att jag gjorde en Rep-On-The-Fly, installerade en högtalare i baksätet medan vi körde! Hell Yeah!

Väl där spännde vi på oss våra åkdon och gav oss upp på "fjället". För att kosta 150 måste jag säga att man fick mycket skidor för pengarna! Massa snö och bra med nerfarter! Kåbdalis-Kick ass! Elias kommer att kasta upp lite bilder så snart han har tid! Åkningnen går utmärkt och vid 1530 sitter vi i värmestugan å småpratar.  Efter en snabb inpackning av grejorna drog vi vidare hemmåt!

Hemvägen däremot var spännande. Elias slockande efter typ 3 mil... Men dom sista 5 milen var rena helvetet, kastvindar, snöstorm, snödrev och en generell sikt på 10 meter. Så sjuuukt påfrestande att köra. Strax innan Luleå står en bil med varningsblinkersern påslagen, en god medborgare med spade, first aid och extra soppa i bagaget stannar för att kolla så det var lugnt! När jag går mot bilen möts jag av en man i bara t-shirt, en beige t-shirt med en stor, mörk, fläck på magen. Det är blod... Hela han är täckt av blod, han berättar att han dammat in i ett rådjur å fick ta ihjäl det sjävl! Allt var dock lugnt så vi rullade vidare. Skönt att va hemma nu i alla fall!

Så nu sitter man här i långkallingarna och njuter av värmen! I kväll stundas en bit mat och plugg!
 
So long suckers!
// Ingemar Stenmark, denna gången utförs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback