Som det ska vara

Har slagit på en perfekt helg innan avresan trotts eller kanske tack vare feberyra och sega ben.

Fredagen låg jag utslagen på sängen i vardagsrummen och kollade på film. Sjukdomen gjorde sitt och det var inte mycket att välja på. Släpade mig in i badrummet lite då och då, in i köket när benen bar och det fick stå som dagens stora dagsverken. När jag låg halvömklig på soffan kom Jocke tillbaka med Fredrik, Robert och Erik. Eriks flickvän Sofie kom efter en stund. Alkoholen började flöda men för mig räckte det men feberyran, jag var redan naturligt hög och skrattade mig i bitar med min förvrängda perception. Allting var fruktansvärt roligt hela kvällen och jag somnade med träningsverk i magen i huvudvärk som stod sig obetydlig i proportion.

Igår var det Vesslan som intog första delen av dagen, vi hamnade på Stenfjell när det blev för segt att driva runt på stan. Konrad var där och det blev en trevlig UBB get together. Vesslan och jag slog påsarna ihop till slut iaf och tog oss till Slussen.

Ina möte upp på Slussen och vi hamnade såsmåningom i varsin fotölj på Café fotöljen. Ögonen behövde tändstickor på oss båda för att hållas upp men det var trevligt att få ett ordentligt samtal innan Chamonix stundar.

Idag åkte jag över till mormor under förmidddagen. Pappa kom också dit för att förgylla vår fikastund. Vi skrattade och pratade om minnen och tider som väntar runt hörnet. När pappa åkt hem blev jag kvar. Mormor och jag tittade i gamla brev och mina släktkunskaper ökades på ordentligt. Det blev middag med kåldolmar, potatis och rårörda lingon till slut också. Helt sjukt trevligt. Mätt och belåten åkte jag tillbaka till Huddinge där jag sitter nu och lyssnar på Cypress Hill. Livet är en stor ostmacka mitt i natten och ni är med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback